mandag 13. juni 2011

Nydelig sykkeltur i det vakre været

Endelig på sykkelsetet igjen. Startet tidlig i dag, 2. pinsedag, sammen med min sykkelkompis Gisle. Han er omlag ti år yngre og sykler Birken på to timer mindre enn meg, men vet å ta hensyn til meg :) Jeg har ikke trent nevneverdig den siste halvannen måneden pga. den nye hunden jeg har skaffet meg; hun krever sitt morgen og kveld.

I dag på denne fridag ble det dog en mulighet for denne sykkelturen. Været var strålende, bokstavelig talt, og med en behagelig temperatur såpass tidlig på dagen. Hadde dog ikke regnet med at jeg skulle perse på denne faste turen pga. dårlig med trening i mai og juni, men det gjorde jeg altså! Nå legger jeg press på meg selv foran høstens Birkebeinerritt....

Denne min faste treningstur er knappe 52 km lang og er delt med omtrent halvparten asfalt og halvparten grus (gjennom Marka).