tirsdag 24. april 2018

To gode turer i Nordmarka

Etter Sentrumsløpet lørdag har jeg fått meg to turer i Nordmarka. En sykkel- og en joggetur. Begge turer på kjente stier/veier.

Søndag, etter spelling i min kirke, syklet jeg min faste Nordmarka-tur: hjemmefra og inn til Sørkedalen skole, oppover mot Finnerud og videre forbi Kikut og ned til Hammeren. Derifra på asfalt hjemover via Tåsen og Smestad.

Det var bare veier hele veien i marka, bortsett fra en del våte partier. Det gjorde at sykkel, sekk, klær og sko måtte i vasken ved hjemkomst. Ja, og meg da :)
I dag, tirsdag, etter jobb, hadde jeg bestemt meg for å jogge min kjente tur fra Sognsvann: først lysløypa oppover mot Ullevålseter, så Ankerveien tilbake til Sognsvann. Totalt 10,3 km. Av disse var omlag 7,5 km i dag dekket med snø - jamfør bildet. Kun bilveien nedenfor Ullevålseter (2 km) og noe ved start/slutt som var bart.

Slik var det ikke en rask tur i dag. Dog fint å se at jeg i dag jogget 1,5 minutter raskere enn min ene alenetur på samme veier sist september :)

Førstkommende søndag vurderer jeg en lang-tur: Sognsvann - Bjørnholt t/r. Vi snakker 22 km og da 7,5 km i snø.