torsdag 7. juli 2016

Rundtur i Østmarka

I dag gjennomførte jeg min første sykkeltur i Østmarka siden jeg flyttet ut hit i skogen. Turen ble på drøye 44 km.

Hadde planlagt en rundtur med hjelp av turplanleggeren til Skiforeningen. Heldigvis la jeg ut ruta mi i går på den lukkede Facebook-gruppa "Vi som liker å trene i Østmarka". Fikk der gode tips, bl.a. advarsler om et fire km langt trilleparti. I tillegg surret jeg med opprinnelig plan, slik at jeg klarte å få også et to km langt trilleparti mot slutten :)

Turen gikk for meg for det meste på ukjente stier og veier: Starttet her hjemme ved Rolandsjøen på Siggerud. Bort til Klemetsrud. Videre til Skullerudstua og Rustadsaga. Mariholtet - Losby - Røyrivannskoia. Det var herifra jeg måtte gå fire km til Vangen. Fra Vangen bar det til Skjelbreia. Så, ikke lenge etter det. på vei mot Sandbakken, fikk jeg altså nok et gåparti, denne gangen to km.

Konklusjon: Jeg hadde en nydelig sommertur i Østmarka :) Været var strålende (ikke noe regn som vi har hatt så innmari mye av i det siste - alle stemorsblomstene mine er kaputt). Trist dog at jeg måtte gå såpass mye. Jeg skal legge meg i selene for å finne en rundtur som ikke inneholder gåing!

Og formen? Den er virkelig elendig. Måtte gå i flerer kneiker, kneiker jeg vet at jeg har syklet opp tidligere. 27. august er det Birkebeinerrittet...