lørdag 26. april 2014

Post Sentrumsløpet

Akkurat nå er jeg meget fornøyd med å ha gjennomført årets Sentrumsløp!

Hvilken vakker dag! Strålende sol, noen skyer. I overkant varmt. Godt jeg hadde drukket meg opp på formiddagen! I tillegg drakk jeg da en kopp vann ved drikkeposten etter 6 km. Løp også igjennom de tre vannsprutepostene de hade satt ut. Skulle dog ønske de varte litt mer enn det lille sekundet det tok å løpe igjennom strålene...

Jeg løp hele veien sammen med min søster. Dvs. hang meg så godt jeg kunne på hennes rygg; hun er i bedre form enn meg. Det var flere ganger underveis at jeg tenkte jeg bare skulle la søster få løpe, men noe i meg klarte mobilisere krefter til å henge på.

Søster kunne ha løpt litt fortere, men var grei og dro på meg :) Nå er vi "even", etter at jeg dro på henne i fjorårets Birkebeinerløp :)

Tida? 54:15. Hvilket vil si 59 sekunder saktere enn min til nå dårligste Sentrumsløp-tid og 2:29 etter min bestetid fra 2012. Dette bryr jeg meg lite om. Jeg er bare salig fornøyd med at jeg stilte i dag og gjennomførte. Godt for sjela å fullføre når det tidvis var et sant slit underveis.
-----
Neste mål nå er Birkebeinerløpet 14. juni. Klart jeg før den tid må se til å løpe atskillig mer enn jeg har gjort de første månedene av året. Nå skal jeg forsøke psyke meg opp til å kose meg når jeg løper; ikke bare se frem til dusjen etterpå.