onsdag 23. april 2014

Joggetur i steikheita

Jeg hadde bestemt meg for å jogge ei mil i går - til tross for at jeg etter søndagens nesten 12 km var steike støl på mandag og fremdeles hadde vonde tendenser i beina på tirsdag. Tenkte at beina fikk løst seg litt opp med en joggetur :)

Og det gjorde de forsåvidt, sånn etter hvert. Men... jeg var så "glup" å løpe i 18-tida. Ikke hadde jeg forutsett at det var ulidelig varmt i sola på den tiden! Jeg hadde drukket en del på forhånd, men kunne med fordel ha hatt med meg noe vann. Løp det jeg kaller "strandpromendaden", fra Lysaker og innover mot Oslo. Sola steikte hele veien. Ikke minst på det åpne strekket mellom Bygdøylokket og Kielferga. Gikk i grei fart de første 5 km. Så snudde jeg - og fikk sola skikkelig mot meg! Jeg drømte etter hvert om å stoppe en jogger som kom i mot og hadde vannflaske, om jeg kunne få en slurk? Jeg vurderte også muligheten for å hoppe i sjøen.

Det som gjorde at jeg fortsatte var tanken på Sentrumsløpet lørdag. Er det slik at jeg stiller der, kan det hende at det også blir en varm affære. Og når jeg nå klarte å "fullføre" gårsdagens joggetur - som slutter med 700 meter oppover, ja, da skal jeg fikse fullføre Sentrumsløpet (gitt at jeg stiller)! Som bildet viser: godt å komme hjem og helle vann over hodet!

Målet for Sentrumsløpet - om jeg nå stiller? Et realistisk anslag håper jeg er rundt 53 minutter. Første gang jeg løp Sentrumsløpet (2009) ble tida 53:16. Så lite som jeg har trent i år, skal jeg være fornøyd med samme tid (og er jo tross alt fem år eldre!)