lørdag 3. mars 2012

Nok en gang: Krystallsyken

Ja, den har vært på lur i kroppen i hele 2012. Svimmel og kvalm til og fra, noen uker hver dag, andre uker med opphold. Sist onsdag var den verste "krystalldagen" jeg noen gang har hatt. Da var jeg svimmel og kvalm fra morgen til kveld. Gir den en 10-er, hvis vi sier krystallsyken har en skala fra 1 til 10. I dag er den på en 2-er.

Her på bloggen hadde jeg et innlegg i september 2010 hvor jeg skrev jeg hadde krystallsyken for tredje gang. Første gang var i begynnelsen av 2009. Jeg har lest om krystallsyken, at hvis den først har "ankommet", kommer den gjerne tilbake.

Jeg gjør min faste øvelse noen ganger i løpet av dagen. Du ser den her på bildet. Det er hentet fra en brosjyre jeg har funnet på nettet. Øvelsen kan vi si har hjulpet; jeg er jo i bedre form i dag enn på onsdag.

Har planlagt en lengre skitur i morgen (Mylla - Frognerseteren). Skiene er ferdigpreppa, men jeg vurdere å droppe turen pga. krystallsyken. Jeg hadde en kortere joggetur i dag (knappe seks km). Kjenner at hodet ikke har det bra. Det er som om noen presser det ned. Liker ikke tanken på å være midt inne i Marka og kjenne på svimmelhet...