fredag 11. mars 2011

En uke til Birkebeinerrennet

Jo da, det nærmer seg ubenhørlig. Kjenner på at nervøsiteten kommer sigende. Smøring? Mat? Søvn? I sekken? Viktige spørsmål! Håper Oslo sportslager vet å komme med smøretips; hadde stor glede av deres Guruvax Extreme 39 klister da jeg gikk Holmenkollen Skimaraton i februar.

Jeg trente 0 - null - i de to ukene VM pågikk. Denne uka er jeg atter inne på treningssporet:
Mandag: 31 km skitur.
Tirsdag: -
Onsdag: 40 min. styrke.
Torsdag: 8 km x 2 jogging.
Fredag: 30 min. styrke.

Søndag er planen å ta skibussen fra Sognsvann til Mylla og gå på ski derifra tilbake til Sognsvann, hvilket blir rundt fire mil.

Neste uke ser planen slik ut:
Mandag: 12 km x 2 jogging (t/r møte jeg skal på).
Tirsdag: 30 min. spinning, 10 min. styrke.
Onsdag: 40 min. styrke.
Torsdag: Hvile :)
Fredag: Hvile :)
Lørdag: BIRKEBEINERRENNET :)