søndag 6. mars 2022

13-års jubileumstur

Bildet her er tatt  i mars for 13 år siden. 6. mars 2009 "steg jeg opp fra sofaen". På dagen 13 år i dag.

I 2009 begynte jeg jogge av flere grunner. For det første ble jeg utfordret til å delta på Sentrumsløpet 3. mai det året. Det var i de dager et program på NRK hvor Yngvar skulle "trimme opp" noe deltakere til å delta. "Kan de, kan jeg", ble moralen. Jeg deltok, og jeg ser at tiden min på en mil den gang hadde jeg vært misunnelig på i dag :) 

En annen grunn til å begynne å jogge, var å holde vekta. Jeg hadde senhøstes 2008 gått ned en noen kilo. Den gang kjentes det lett å gå ned i vekt (i motsetning til i dag), og jeg forstod at en fin måte på holde vekta nede på, var å jogge.

I dag gjennomførte jeg årets tredje joggetur. I hele fjor hadde jeg kun åtte joggeturer. Får satse på at inneværende år blir langt bedre. Er utfordrende når jeg i hverdagen må opp klokka 5 og ikke er hjemme før i 18-tiden. Blir ikke mange joggeturer på fritiden da, dessverre.