tirsdag 14. januar 2014

Helt ny form for trening

I kveld skal jeg på "sekktur". Altså gå tur med sånn pass tung sekk (har veid den til 10 kg).

Skal gå i nærmere seks km oppover - pause - tilbake. Det er planen.

Målet med dette? Se om min rygg har snev av sjans til å gå lengre turer med tung sekk (må klare rundt 15 kg over lengre strekk - over flere dager). Målet - eller skal jeg si drømmen - er å kunne gå tur til sommeren i Yosemite National Park i California.

Jeg vet at jeg har kondisjon til å gå lenge og vel, men det er denne ryggen med spondylolistese som kan skape alvorlig trøbbel for meg. Hjelper ikke ha vilje av stål om ryggen knekker helt.

Første test blir da i kveld. Så må det vel ukentlige sekkturer til utover våren for å se om det er noe poeng å ta med ryggen til California til sommeren.