tirsdag 22. juni 2010

Dagens joggetur

Steike hett i hovedstaden i dag - også! Jogget samme tur som i går. Klok av gårsdagens erfaring, i dag med drikkebelte rundt livet. Løp som i går fra Tullinløkkka og hjem, som er like ved Lysaker, 7.35 km i dag - 7.43 km i går i følge Garmin. Kjente på meg at det gikk saktere i dag - til tross for at jeg drakk jevnt og trutt. Sola stod midt i fleisen ca. 95 % av tiden. Og hvor saktere gikk det? Jo, 9 sekunder pr. km. Eller 1 min og 4 sek. totalt om jeg spoler gårsdagens tur tilbake fra 7.43 til 7.35 km som i dag (utrolig hva jeg kan gjøre inne på Garmin Connect!).

Ellers så var det min første erfaring med drikkebeltet fra Nathan. Tidligere har jeg kun brukt et fra Nike. Skal si disse flaskene var mye bedre å drikke av! Dvs. det beste var det å ta opp korken med tenna mens jeg løp. Nathans kork er myk gummi. Nikes er mye hardere, kjennes nesten brutal ut for tenna.
-----
Dette var da ukas 2. joggetur av totalt tre. Neste tur blir tidligst fredag; godt med litt hvile innimellom! Dessuten: I morgen står The Ten Tenors på programmet - på operataket :)