søndag 2. mai 2010

Test av Vivitex strømper

Det er early days. I know. Men det ser så langt ut lovende. Min lengre halvdel fikk sine Vivitex strømper på fredag ettermiddag. Har hatt dem på siden da. Min lengre halvdel har ME; har vel hatt det i uttallige år. En av plagene er vonde og kalde ben/legger. På med strømpene. Skeptisk. Legedatter. Men gir strømpene en sjans. Først konklusjonen om at de ikke strammer; herlig! (Det meste av strømper strammer jo). Morgenen etter konklusjon om at bena ikke har vært kalde i natt (hvilket de ofte er). Lørdag kveld, i stresslessen med fotskammel foran tven: Ikke antydning til vonde legger (hvilket det pleier).

Lørdag kveld: Min lengre halvdel tenkte ikke over at hun hadde ben i det hele tatt.
Søndag kveld: En sitring i bena. Kan vi anta at dette betyr at Vivitexen virker/gjør jobben sin? Mitt kne ´banket´ etter jeg hadde løpt Sentrumsløpet med Vivitex kne; dette ga seg etter kort tid.

Forøvrig er mitt kne ikke totalt `helbredet`. Som tidligere nevnt skal jeg gi Vivitex noen måneder før jeg evt. konkluderer med at det virkelig har hjulpet. Knesmerter har jeg hatt i nøyaktig 10 år - i dag! - siden den fotballkampen som kostet meg korsbåndet. Nytt korsbånd fikk jeg for drøye ni år siden. Jeg er vel vant med knesmertene og kan gi Vivitex noen måneder.